dålig uppdatering?

som sagt dålig uppdatering, mycket kan bero på att jag inte spenderade gårdagen hemma utan hos sis med louise o malin, vilket innebär ingen dator!  mycket mysig kväll igår föressten, tv-tittande och en massa snack, vilket jag gillar mucho! :) somnade sent, vilket inte brukar inträffa;p vanligtsvis brukar jag lägga mig runt 9-10 kvisten, när det är skolan och allt! haha. men kunde inte slita mig ifrån tv;n och absolut inte somna-. var jue som sagt en mycket sevärd film på 6;an igår- ödets makt! mycket mycket bra :D fick sig en hel del skratt, och hur kul är inte det? höh. somnade bra skönt efter den vill ja lova, hörde av louise imorse när vi hade vaknat att jag plötsligt hade vaknat upp mitt i natten och bara;

vart är louise?
louise: jag är här!
jag: jaha, ah men just det. sover inte malin här?;s
louise: nej det gör hon inte ;o
jag: nej, men det gör hon jue inte, vad dum jag är!
louise: haha.
jag: snark!

haha, bra ful alltså. men sånt som man får vara beredd med om man tillbringar sin natt med mig, och med det menar jag att det brukar inträffa ganska så ofta, iaf prata- i-sömnen-snack! ;p hihi. ganska så sött ändå...

det var dagen/kvällen/natten igår det.- idag var det som sagt julavslutning i skolan, hur skönt? :) vaknade upp med louise breve mig, gick upp duscha/make-up. väntade på att sis skulle komma o köra oss ner t bussen, vi skulle nämligen ta den bussen från gruvön idag, eftersom vi började sent! hämtade upp joss, hon fick sitta i louises knä, tänkte liksom äsch det är jue ingen lång bit t bussen inte! hah. det fanns jue egentligen en plats kvar i bilen åt henne, men där var det en barnstol så hon fick jue såklart inte plats. jag satt på ena sidan av barnstolen och louise den andra, syrran körde & hennes dotter satt breve. o josefine då som satt i louises knä. Vi åkte iväg mot bussen, men vad tror ni inte vi ser mitt upp i allt då? ;s jo snuten, så syrran körde in på en väg där det inte gick och köra, men vad skulle hon ha gjort då? vi vill vell inte ha böter här inte, hehe. josefine gick av, vi körde en bit upp på en annan väg. josefine sätter sig i bilen igen, och tillslut kom vi jue på att lowa kunde sitta i barnstolen där bak, det gjorde hon. vi spände på oss bältena och drog iväg. lagligt faktiskt! ;p Vad tror ni inte händer då i all hast? liksom våran buss skulle gå om bara några minuter, jo polisen stoppade oss, sis fick blåsa och visa körkört! sen var det raka vägen till bussen som gällde, snacka om stressade! ujujuj. fifan.  men vi hann att med bussen och tur var vell det, (yy.

sen när vi äntligen var framme i skolan var det dags för julavslutning med klassen, fick pepparkakor, julmust och skumtomtar av ngt slag! gott gott. Körde även en slags tävling, 3 olika lag.- jag joss ida louise och C i ett och sen resten i två andra lag. det var ngn slags frågesport, för oss gick det bra i början men inte sen. Men kom jue trots allt 2;a av 3 lag hahahha. och så fick vi alla i klassen en choklad-kalender, men var så stressad till bussen förut så hann inte ta med den hem, så den lär jue ligga och ruttna bort i skåpet! men vad gör det om hundra år? ;p heh.

efter skolan blev det som sagt bussen hem till grumset som alla andra veckodar, sätte mig och kolla igenom hela skolkatalogen också.- en hel del att kolla igenom alltså... men roligt att se faktiskt! tro det eller ej, men så var det..
Nu sitter jag här hemma vid datorn, har nyss kollat top-model, och ni anar inte hur sugen man blir på att åka in till modell-studion i stan och ta några bilder, det är jue som sagt en dröm jag har! och jag vill verkligen att den ska gå i uppfyllelse :D måste också ta tag i det där med sjungandet, ni undrar säkert vad. men det är nämligen såhär har jue funderat på det där ett tag, om jag ska söka till idol nästa år, garva ni men älskar verkligen att sjunga! så därför tänkte jag börja och ta en del sång-lektioner innan det är dags... träna upp rösten osv osv. wish me luck!

innnan jag drar tänkte jag lägga upp en bild, nämligen en på mig själv. Detta enbart för att ni läsare ska tycka till om hur jag passar i en lugg? ni får även skriva om jag ska ha lugg eller spara till snelugg igen? kul att höra vad ni tycker, så kom gärnma med förslag om hur ni tycker och så vill säga.. hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0