det finns folk till allt.-

när jag ändå sitter här bland alla dess communites som bilddagboken,facebook,och efterfesten m.m så kom jag att tänka på en sak, nämligen att det finns verkligen folk till precis allt.-

jag menar jag förstår inte, alltså ta en titt på hur samhället ser ut nu idag.- massor med uteliggare,alkolister,knarkare,mördare osv osv. det är det som är så synd, för det går egentligen att göra något åt det. men varför gör man inte det? varför satsar vi inte mer på att hjälpa sånna som inte har ngt hem tex? visst, så försöker vi ändå på något sätt och vis att hjälpa de som har svårt, men jag tycker att det borde finnas mer hjälp, större hjälp! samhället ska inte behöva se ut som det gör idag, man som människa ska inte behöva vara rädd av att bara gå ifrån sitt hem. men det är ju så det är.- man vet inte riktigt vad som kan hända ute i samhället. eftersom man ständigt hör allvarliga saker som har hänt här i sverige.- 

de männsikor som är "kriminella" mår jue inte bra psykiskt, de har kanske själva vart med om något i yngre år eller liknande och därför utsätter de någon oskyldig bara för att de själva inte mår bra.- jag är en sån människa som har ett slags medlidande för människor som har problem. eller te.x om jag ser någon bli mobbad osv så blir jag ledsen, jag mår dåligt för deras skull.-  och så är det jämt! jag vill verkligen att det ska bli en förbättring med alla dessa brott,kriminalitet här i samhället.- tänk sen när jag blir lite äldre och själv ska ha egna barn. jag vill verkligen inte att mina barn ska leva i ett liknande samhälle som jag har gjort i min uppväxt. verkligen inte! jag vill inte att de ska vara rädda utav att bara lämna sitt hem för att gå till skolan tex.  och som sagt man måste ju kunna vistas ute utan att det händer en något. eller hur? så det jag vill komma fram till är att jag verkligen tycker att det borde finnas mer och mer saker man kan göra åt allt detta, jag är själv inget proffs vad det gäller allt sånt här, men något borde man kunna göra? det tycker iaf jag. visst det kanske kommer att ta sin tid, men det är det värt! skulle jag själv kunna göra något åt det så skulle jag göra det på en gång.- men det är det att jag inte riktigt vet vad jag ska/kan göra.... visst kan man vara till hjälp om man ger en uteliggare lite pengar, men det vi inte vet är vad uteliggaren köper för pengen den fick.- så då kan det lika gärna vara en dålig gärning jag utfört! för allt kan bli så fel, även fast man bara vill väl.

ni som läser detta för tycka och tänka precis vad ni vill om detta inlägg, men jag vet att det finns fler än jag där ute som tycker såhär och verkligen vill att det ska bli förändring i det hela.- men jag kände iaf att jag var tvungen att skriva av mig detta och det är ju trots allt en viktig fråga att ta upp.-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0