varnar för långt inlägg, hehe.-

ja som sagt vill ju berätta för er läsare vad som har hållt mig sysselsatt dessa dagar som har varit nu när jag inte har suttit här och bloggat vill säga... hehe..

för det första har det varit mycket shopping på schemat, alltså varit i staden me de bästa och yrat runt i alla möjliga affärer som man kan tänka sig. fast visserligen får man ju tänka på att det är karlstad man pratar om också. och där finns jue inte alla affärer som man kanske kan tänka sig finns i stockholm? hehe. men jag nöjer mig mycket bra med de de som finns här i min närhet, visst skulle det vara kul om det fanns fler. men vem vet det kanske kommer så småningom det med? mihi. man kan ju alltid hoppas! :) hehe. ja och jag fick ju självklart med mig en hel del fynd hem, hittade tillslut en nyårs-outfit som fick bli en tajt midjekjol från monki, dessutom märkte jag att det var hela 50% på den så fick med mig den hem för bara 125;- ... mihi. mycket bra! till den supersnygga kjolen fick det bli en lila urringad spets-topp från MQ för 299;- och till det svarta smycken m.m hur läckert var det inte? ;) blev alldeles kär i kjolen verkligen... förutom nyårs-outfiten fick det givetvis bli andra smycken i guld,silver ja? allt man kan tänka sig hehe... och en hel del tröjor,cardigans mm. hur bra? hehe.

förutom all dess shopping har jag för det mesta tagit de lungt och spenderat mycket av min tid hemma hos syster. kollat på en massa bra filmer, en hel del tv-tittande,poker-spel och kortspel! (: hur mysigt som helst om ni frågar mig, malin har också enjoyat mig den mesta tiden av lovet... också hur mysigt som helst.. super go tjej! :)  jag och malin har även solat, och denna gången fick jag äntligen prova på 2;an och den var verkligen hur bra som helst... dum som jag var så solade jag ju som sagt hela 30 min, vilket jag märkte efter att jag kanske inte skulle ha gjort. utan 20 min istället. brände mig i ansiktet, men ingen annan stans. men det tror jag mycket beror på att jag inte riktigt har byggt upp ett så bra pigment än, eller vad man säger... men det ska det blir ändring på.. försöker som sagt få tillbaka färgen man brukar ha! men ibland finns inte orken helt enkelt, men ändring ändring som sagt.. :) mihi... malin brände sig också hehe, och hon solade bara 18 min... så dagen efter fick ytterligare stå för en hemma-kväll, inte ville vi gå ut med våran solbränna. hehe. och inte bara det, det kokade jue som bara den.. hehe.

och nu över till nyårsafton. :)
vaknade upp hemma för en gångs skull, gick upp käkade lite, och lite senare fick det bli duschen redan vid 11. hehe. mycket som skulle hinnas med en dag som denna.. duschade som sagt , blåste hår och lite make-up... var tänkt att jag skulle åka med malin hem till henne för att hon skulle fixa ögonskugga m.m men blev inte så, hann liksom inte med allt. så drog ner till elin istället där hon fick fixa my hair, en fläta i luggen fick det bli+ plattat hår. :) me like! första gången jag plattade håret på över en månad. bra jobbat! 

senare efter allt fix och när jag äntligen var hemma så var det redan folk hemma, louise hennes familj, mamma,grannen,storebror och hans son.. efter tag kom även syrran, hennes kille och deras dotter. middag fick det bli för oss alla.. förrätt,varmrätt och efterrätt. som förrätt fick det blir räksmörgås,äggsmörgås m.m mums vad goda dom var! till huvudrätt var det mycket att välja mellan, klyftpotatis,vanlig potatisgratäng och vitlökspotatis-gratäng! + flera olika såser och fläskfilé.. också riktigt gott!  den smarriga efterrätten fick bli marängschwiss. eller hur det nu stavas. hehe. också super duper gott! allt var gott helt enkelt. efter middagen skulle småttingarna med sin mamma respektive pappa ut och inviga det nya året lite i förväg med raketer... vilket de tyckte var kul, fast lite smått rädda var de att..  efter allt raketsmällande spårade de ur lite, vilket jag inte tänker nämna här. jag är inte inblandad så. men tråkigt är det jue som sagt.... men tur så gick det ju bra. eller ah bra, det kunde ju ha blivit värre om man säger så.

men iaf jag louise vendela och josefine bar oss ivög till slottsbrons folkethus där det nya året skulle invigas och festas för fulla muggar! en riktig super kväll, ni lyckades riktigt bra kyrk och zaringarna... tack! :) synd bara att jag fick i mig lite för mycket, men som sagt nyår är bara en gång per år, så gotta sig ska man att få göra! och det var det inte bara jag som gjorde heller, hehe... tolvslaget var helt underbart, pussar och kramar hit och dit! hur mysigt som helst... så tack alla er för att ni förgyllde min kväll, mycket kärlek till er! <3

vill också säga att endra har jag tappat mitt presenkort på Carlings för 500;- eller så är det någon som har snott det, men tänkte iaf är det ngn som vet vart det är eller har sett ngn som har tagit det eller bara hört något om det så kan ni ju gärna säga till ;) för inte så kul när sådant händer... hehe.

ja det var min nyårsafton det hehe, toppen med andra ord! :) hörde på ryktes väg att det tydligen hade gått i sönder en hel del saker där också. riktigt synd när det ska bli så. det finns verkligen folk till allt, visst det kanske hände av en ren olyckshändelse. men iaf... synd bara...

men som sagt, hur bra som helst blev det! det tyckte iaf jag och många fler, eller hur? så ännu en gång stort tack till er Kyrk och Zaringarna som gjorde denna fest till en super lyckad fest och kväll/natt!  och så vill jag hälsa ett gott nytt år, dock lite försent. men bättre sent än aldrig! just det, bilder från nyår kommer också, när jag köpt sladd och när jag fått bilder från alla andra.... ;)
 
hoppas på ett lika bra 2009, kan ju säga att jag har höga förväntningar på året som kommer iaf! mycket som kommer att hända, mihi.... och det gillar jag!

mihi, sa ju det att det skulle bli ett långt inlägg. ;) hehe.  över till tv;n nu... uppdaterar senare.

pussssssssssssssss*

Kommentarer
Postat av: elin

haha , jag solade också 30 minuter i 2:an första gången där och jag var så gott som död i hela ansiktet , såg misshandlad ut xD

2009-01-04 @ 13:35:19
URL: http://eelfstrom.blogg.se/
Postat av: elin

haha , jag solade också 30 minuter i 2:an första gången där och jag var så gott som död i hela ansiktet , såg misshandlad ut xD

2009-01-04 @ 13:35:36
URL: http://eelfstrom.blogg.se/
Postat av: isabelle

Oj du det var långt :)

2009-01-04 @ 13:39:05
URL: http://nak3n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0